HTML

Mekk Mester

Felújítasz vagy építkezel? Akkor pontosan tudod, hogy a mesterek a pokol küldöttei. Írd meg nekünk!, mi történt veled!

Friss topikok

A fizika esete a kókler parkettással

2013.09.26. 13:21 Mekk Elek úr

Történelmi pillanat: az első olvasói történet! Zsolt a parkettással és fizikával is megküzdött. Az eredeti történetben név és telefonszám is szerepelt, azokat kivettem.

Egy lakásban általában csak akkor derül ki, hogy valami hiba van, mikor először használni kezdjük az adott rendszert. Nekünk például a költözés utáni első, igazán hideg napon derült ki, hogy valami probléma van a padlófűtéssel. Vagy a parkettával. Vagy mindkettővel. Vagy egyikkel sem.

Kazán átállít, termosztát elteker, kattanás, kazán és szivattyú beröffen. Két óra múlva kezd bemelegedni a járólap a konyhában, de nézd már, mintha... Ugye, szerinted is púpos a parketta a nappaliban? És ahogy rálépsz, lesüllyed! Na, hívjuk a parkettást.

parketta.jpg

Aki persze tiszta hülyének néz, hát mi köze lenne a parkettának, amit ő természetesen profin rakott le, ahhoz, hogy bekapcsoltuk a fűtést. Szerinte inkább a fűtésszerelőt kéne hívni, azok mindig elbasznak (így, a telefonba, mintha haverok lennénk) valamit. Hát jó, felhívom a fűtésszerelőt, aki nem is érti, mi van. Szerinte a parkettával lesz valami, de ha nagyon szeretném, másnap reggel első dolga lesz kijönni.

Csak nem hagy nyugodni a dolog, visszahívom a parkettást is, hogy hát csak jöjjön már ki másnap, hátha mégsem a fűtéssel van baj. „Dehogynem, azzal lesz, tuti lukas a padlófűtés csöve, jön fel a víz meg a gőz, attól van a baj!” Neki hetekre előre be van táblázva minden, amúgy sincs ideje kijönni, majd meglátom, hogy a fűtés az.

Visszahívom a fűtésszerelőt, hogy hát a parkettás szerint lukas a rendszer, a gőz miatt van baj, és ekkor jön a kijózanító észrevétel.

„Figyelj, én nem vagyok ott, nem látom, mi van, de őszintén: látsz gőzt kijönni bárhol a parketta alól?” Nyilván nem, olyan hülyének érzem magam, hogy majd elsüllyedek, de legalább beugrik a dilatáció szó. Felszedem a burkolatváltó első tizenöt centijét, és látom, hogy feszül neki a járólapnak a parketta végig, négy méter hosszan, azért emelkedik meg a nappali közepén az egész cucc.

Kicsit idegesen hívom a parkettást, aki fújtat a dühtől, mikor mondom neki, hogy hát a fizika megint működött, nincs elég nagy hely hagyva a parkettának. Nagy nehezen ráveszem, hogy kijöjjön másnap este. Mikor megjön, mutatom neki, mi is a baj, kihűlt állapotban sincs több 3 milliméternél a két anyag között. Behoz egy vésőt meg egy kalapácsot, feltépi a króm burkolatváltót (háromezer métere, sebaj), és nekiáll kiharkálykodni plusz egy centit. De nem óvatosan ám, meg alázattal, bocsánatkérések közepette, hogy elrontotta elsőre, ráadásul hülyét is csinált belőlem, nem. Idegből, szarik rá, hogy egyenes legyen a parketta széle, itt fél centi, ott kettő, folyik róla az izzadság, csöpög utána a padlóra, mire végez, olyan, mintha a zuhany alól kijőve állt volna neki.

És van pofája a végén azt mondani, hogy ezért alapból ő legalább egy tízest el szokott kérni. Nagyon azért nem erősködött, mikor mondtam, hogy inkább nekem járna az a pénz, vissza abból, amit eredetileg fizettem ezért a gányolásért, amit ő munkának nevez.

Neked is van egy vidám, szomorú, tragikus, szóval tanulságos sztorid, ahol a mesterek megkeserítették az éled egy egyszerűnek tűnő feladat túlbonyolításával? Írd meg nekünk! A levelekből minden olyan információt kiszedünk, ami alapján egyértelműen azonosítani lehetne a résztvevőket, hogy ne egymással versengő kőművesek mártsák be egymást holnaptól. 

35 komment

Címkék: parketta dilatáció

A bejegyzés trackback címe:

https://mekkmester.blog.hu/api/trackback/id/tr555534487

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bélabácsi 2013.09.26. 14:48:33

...már megint és ismét és újra valaki, aki azt HITTE, hogy meg lehet bízni egy "szakemberben".

A szomorú igazság az, hogy mielőtt az ember ilyesmit (vagy bármilyen, ingatlannal kapcsolatos építési munkát) kis Hazánkban megrendel, legalább a neten utána kell túrjon érdemben annak jó előre hogy az ilyesmit hogyan kell rendesen megcsinálni, hogy jönnek a munkafázisok milyen várakozási idővel, milyen anyagoknak milyen sajátosságai vannak, mit lehet mivel és mit nem. milyen segédanyagokat szabad és mit nem és nem sorolom tovább. Időrabló, igen, mint állat, de az ember el kell döntse: jó munkát akar-e avagy sem ?

Profi (!!!) festőknek én kellett elmagyarázzam, hogyan kell glettelni a vályogfalat mint olyat (pl. miért nem 50 cm-es "lepkével" dolgozunk ?), úgy egyáltalán miért nem lehet az általuk javasolt (és valszeg az Ő MUNKAIDEJÜKET szépen lerövidítő) diszperzites tapadóhidat felkenni, miért nem a barkácsboltos mészfestéket (kisbetűvel ott van rajta: x% diszperzióval...) kenetem velük fel a falra, mert az OLYAN JÓ (ja, csak fél év múlva úgy bepenészedett volna minden hogy szedhettük volna le az egészet).

De mindez nem lett volna még mindig elég - ha nem állok végig ott mellettük, végigverve rajtuk minden egyes művelet valóban korrekt végigvitelét annak alapján, amit az egyes anyagok beszerzési forrásai, a termékek leírásai és a saját alapos kutatásom alapján mint követendő módszert ÉN MAGAM előre eldöntöttem. Minden javaslatukat meghallgattam, persze, de ami ellentmondott az általam kitúrt információknak, azt nem hagytam hogy megcsinálják, egyebekben meg igen.

Eredmény: jó lett a munka, a ház klímája isteni, penész egy szem se. Ugyan édesanyámat elég sokszor emlegették a "profi" festők, hát Istenem - édesanyám párszor csuklott és slussz, ennyivel megúszta.

A parkettázásnak is utána lehetett volna nézni a neten rendesen, meg lehetett volna kérdezni a termék forgalmazóját és nem sorolom. Nem tette meg, így járt - még jó, hogy happy end lett a sztori vége.....

2013.09.26. 15:41:46

Azt amit elbaszott , arra szokott kérni egy tizest?
Bizonyára áfás számlát nem kértél az elvégzett munkáról hogy olcsóbb legyen, de árajánlatot sem .
Csak jó tanács mielőtt dolgoztatsz valakivel: úgymondd "mesteremberrel, nézd meg a referenciáit ha vannak , nézz utána ha te csinálnád sk. (vannak kisokos füzetek arról hogyan kéne kinézni a dolognak és mire vigyázzunk Itt dilatációs hézag kb 5-10 mm )
akármelyik áruházban pl. OBI )
Nem Te vagy a hunyó de sajnos neked kell lenyelni a kárt .
Ezek tudatában az ilyen szarházi mondvacsinált fusereket el lehet zavarni a halál faszára még időben.(fotó,NAV stb)

LiberAll 2013.09.26. 15:43:20

@Mekk Elek úr: Névvel címmel változatlanul közölni, vagy ki se rakd a post-ot, mert talán egy kedves vagy több kedves olvasó elkerüli, ezt a szakbarbár parkettást...

Visionstar 2013.09.26. 15:44:05

Én is jártam már úgy, hogy a lerakásnál min.akkora rést hagytam a fal meg a széle között, hogy azt a takaróléc szépen elrejtse, és láss csodát, az első fűtési szezon után el kezdett nyikorogni a padló. leszedtem a takarókat és meglepődve konstalláltam, hogy a padló teljesen kiterült egészen a falig. Szóval ezzel csak azt akarom mondani, hogy nem feltétlenül az iparos volt a hibás. Amúgy nekem is az a véleményem, hogy amihez értek, azt szebben meg tudom csinálni minta a "mester". Nekem nem kell összecsapni, ráérek és ha nem tetszik, akkor bizony újrakezdem,csinálom.

Faby 2013.09.26. 15:46:25

@Bélabácsi: Ezzel csak az a baj, hogy pont azért hív, bíz meg az ember hozzáértőket, urambocsá szakembereket, mestereket, mert maga nem ért hozzá. Ha azt, amit leírtál mindet minden munkafázishoz megcsinálod, akkor ad 1 faszán kiképezed magadat minden szakmából, (földmérő, kőműves, ács, épületgépészet, szigetelés, festés, hideg-meleg burkolás stb). Azért érzed, ez nem járható út. ad2, semmi másra nem marad időd, nem tudod megkeresni a pénzt amit a mestereknek kifizetsz, nem tudod intézni az egyéb dolgaidat, és gyanítom, még aludni sem marad időd!
Nonszensz, hogy nekem, mint megrendelőnek kelljen megmondanom a mit, mivel, hogyan kérdésekre a választ. Ennyi erővel akár meg is csinálhatom, abban legalább biztos vagyok, ill ha valamit elk.rok, akkor tudom, kit hibáztassak.

Faby 2013.09.26. 15:48:30

Hova lett a komment, amire válaszoltam?

2013.09.26. 15:55:58

@Visionstar: De bizony az "iparos" volt a hibás neki pontosan kell tudnia mennyi hézagot kell hagyni.

2013.09.26. 15:57:03

@Faby: hol van bélabácsi?

2013.09.26. 15:57:47

Na de hová tűnt a 7. század?

Tiltsuk Bea 2013.09.26. 15:58:25

Ez ott a kepen az egyik laminalt parkettara rakja a masikat?

2013.09.26. 16:04:26

@Tiltsuk Bea: Dehogyis á a felső réteggel nyomja le az alsó púposat.........:)

Faby 2013.09.26. 16:07:39

@kobalt: ezt kérdeztem én is :-)

Visionstar 2013.09.26. 16:10:39

@kobalt: persze jogos, hogy mivel Ő rakta le ezért neki kell vállalni a felelősséget, csak vannak meglepetések, mert és is megtartottam a dilatációs hézagokat és láss csodát. A fotó nem tudom hol készült, de szerintem illett volna a két padló közé valamit lerakni.

Mekk Elek úr 2013.09.26. 16:14:46

@Visionstar: @kobalt: @Tiltsuk Bea: a kép csak illusztráció (nem is kapna levegőt szegény mester abban a fura maszkban).

@Faby: bocs, telefonban mellényúltam, és véletlenül kimekkmesterkedtem. Elméletileg már visszaengedtem. :)

randomuser1 2013.09.26. 16:28:27

hát, idehaza két verzió van, azért lesz vacak a végeredmény mert kontár módon saját magad csinálod meg, vagy mert szaremberrel, aki leszakja, hisz nem neki lesz...

pincze 2013.09.26. 17:45:26

Sajnos sokszor a mesterek jó szándékkal állnak a munkához , de az új technológiákat , anyagokat nem ismerik , nem megfelelően használják . A tüzépesek , eladók általában semmit nem tudnak mondani az anyagokról . Gyorsan jönnek be újabb és újabb technológiák , amelyeket nem tudnak követni a mesterek ,
az üzletkötők csak az előnyöket sorolják .

Bélabácsi 2013.09.26. 18:04:36

@Faby:

Teljesen igazad van, én az elmúlt nyolc-tíz évben ha összeszámolnám mennyi időt kellett fordítsak az ilyen információknak való utánanézésnek, szerintem több száz órára rúgna az egyenleg. Pedig elhiheted, kedvem sose volt hozzá, de az élet megtanított arra, hogy vagy ezt csinálom, vagy a mesteremberek legalább fele úgy b*** át mint a huzat, és erre már nem vagyok kíváncsi.

Az a baj, hogy a "normál" üzemmód (=szakembert azért hívsz mert te magad nem értesz hozzá) amit írtál sajnos csak akkor működik, ha száz százalékig meg tudsz bízni a szakemberben aki a melót csinálja, ekkor nem kell kontrollálj. Na de alapesetben az ember hány ilyet ismer (=és bocsi, NEM olyat hogy a sogór/koma/após/akárki megbízik benne, hanem te magad) ?

Én talán kettőt, egy asztalost és egy villanyszerelőt, az összes többi szakmunkának inkább mindig utánaolvasok. Sok-sok javítástól és az azzaé járó költségtől-anyázástól-kellemetlenségtől sikerült magunkat ezzel megkímélni, elhiheted.

Szóval jó lenne ha azt lehetne csinálni amit mondasz, de szerintem nem lehet, legalábbis én így tapasztalom-tapasztaltam.

Bélabácsi 2013.09.26. 18:11:54

@pincze:

...és a mesterember nagyon-nagyon sokszor lusta elolvasni a termékkísérő lapot és tudomásul venni és alkalmazni is a benne foglaltakat.

Festő "szakember" váltig győzködött, hogy az én mészfestékem (amivel ő életében eladdig soha, de soha nem dolgozott, nem is látott mert nem magyar cucc volt) gyártója hiába írta rá a termékkísérőre hogy a szín bekeverése négy lépésben (bekeverés-10 perc várakozás-átkeverés-20 perc várakozás) kell történjen, "jóazecceris". Szerinted én hagytam hogy akár hozzászagoljon innen a méregdrága anyaghoz ? Én kevertem neki be a cuccot, megmondtam neki hogy mielőtt elfogyna az anyag, fél órával előre mindegyik szóljon, én majd adagolom és keverem, ők csak kenjék.

Eredmény: minden szoba ugyanolyan (nem körülbelül: pontosan) tónusú lett. Ha rájuk hallgatok, enyhén színváltós-csíkos lett volna a fal mint a huzat (kamrában kipróbáltam, de jó hogy én elolvastam amit kellett...).

Elek Heck 2013.09.26. 19:13:42

Nagykalapács elövesz, mester keze eltör. Ettől ugyan nem javul meg a parketta, de további károkozás nem lesz.

El-kúrom 2013.09.26. 19:18:06

Tudok olyan esetről , hogy a szakít elmondtak mindenhol mindenféle kontarnak, majd kiderült az asszony minden délelőtt jó lucskosan felmondta a laminalt parkettat . Egyébként meg aki a legolcsóbb iparost választja az ne csodálkozzon . Mert ugye kértél pár árajánlatot , referenciákkal , ajánlásal. Stb.....

El-kúrom 2013.09.26. 19:19:46

Felmosta a parkettat! Kib@szott i-fon!

Kovacs Nocraft Jozsefne 2013.09.26. 20:11:30

@pincze: Szerintem ha a "mester" nem ismeri az általa alkalmazott technológiát, akkor az nem mester, hanem kontár. Jó szándékról meg ilyenkor nem lehet beszélni, mert ugyan már ne más számlájára/kárára tanulja meg az új technológiát.

A jószándékú mester először megtanulja a szakmáját (aminek része az állandó továbbtanulás), s csak ezután alkalmazza a megrendelőnél.

telkoe 2013.09.26. 20:18:43

@Bélabácsi: Mestereknel meg az a hozzaallas hogy a papirra irt szoveg ertelmisegi hulyeseg, haggyadma jo lesz az ahogy eppen csinaljuk, nem kell ehhez olvasni. Nekem is volt olyan idiota aki tulhigitott anyagot mert fogalmatlan es lusta volt es le is jott az egesz.

Legjobb sztori egy festoberendezes kereskedo havertol volt, a hozzaerto mester orditva hivja hogy milyen szar a gep stb stb. Srac kerdi hogy milyen a festek, hogy van higitva stb stb. Ket mondat utan kiderul, hogy a mester ur elso dolga az volt hogy a viszkozitasmerot kidobta mert minek az.

É2I 2013.09.26. 20:27:22

Nalam -30 eve dolgozo szaki-, gazos vizmelegito,fali kemeny. Negyszogletu,azaz csak egy felekepp behelyezto. Mondtam neki, hogy az ugy nem lesz jo, ahogy felfurta: ne szoljak bele, en azt nem tudhatom. Ket ora kinlodas utan csak atfurta oda, ahova mondtam, hogy kellene. Ennyit a szakertelemrol.
(bocs az ekezet hianyert)

2013.09.26. 22:57:26

Nem értem, miért kellene nekem kisilabizálnom, hogy mit hogy kell lerakni? Talán operáció előtt is tájékozódjunk, és műtét közben instruáljuk a sebészeket? :D

Gera 2013.09.27. 08:37:47

Mondok én is egy kis történetet: elkészült kis társasházacskánk, majd beköltözés után az első mosáskor az egyik szomszédom kicsit eláztatta az alatta lakó másikat. Némi nézelődés után kiderült, hogy a mosógépszifonból jön a víz a gipszkarton mögött, majd miután ki lett bontva, az is kiderült, hogy az idióta burkolónak nem tetszett a szifon tisztítónyílása, így azt is le akarta burkolni, de a kupaktól nem fért el a lap, így azt levette és úgy nyitottan burkolta le :) Ezek után megnéztük a többi ötöt is a házban és asszem találtunk még egy ilyet.

chessmate 2013.09.27. 09:26:02

Panellakásunk teljes körű felújításánál a vizes blokkokat is cseréltük így egy ideig nem volt víz és WC, ezért a mestereknek maguknak kellett megoldani a dolgokat. Meg is oldották...Miután mindenki levonult, kinyitva a vízóramérő ajtaját 3, vizelettel teli ásványvizes üveggel leptek meg.... , legalább a kupakokat rácsavarták.Több csapat dolgozott egymást váltva ( villanyosok, festők, burkolók), ezért csak valószínűsítjük, hogy a festők voltak.

gyapjumelleny 2013.09.27. 20:45:39

Mi két éve újítottuk fel a lakást (régi bérház), januárban elpattant egy ólomcso, féloráig ömlött a víz míg megtalálták a focsapot, a födém (alattunk dongaboltozat van) szépen beszívta a vizet, júniusban lerakták a tömör tölgyfa svédpadlót, amikor megindult a futés úgy felpúposodott hogy járni sem lehetett rajta. Most ki van szedve egy szál kb 4 méter hosszan hogy egyenes legyen a padló... a mesterek szerint ki kell dobni kb 20nm padlót, felszedni a párnafákat és addig forgatni alatta a salakot (kb 1-2 hónap!!!) amig kiszárad... azt nem tudni mennyi víz lehet a födémben. Valakinek van ötlete hogy lehetne felmérni?

Bélabácsi 2013.10.02. 19:47:45

@Gera:

Asztak***a............hát, ez a sztori oda**sz......

@telkoe:

Viszkozitás=értelmiségi hülyeség, ahogy írod. NEKED, a megrendelőnek kell tudnod, hogy nem az, és tűzzel-vassal leverni rajtuk.

Szomorú, de így van.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.25. 12:13:25

@Bélabácsi: Így van, maximálisan egyetértek veled.Magyarországon azért kell kitanulni mindent, mindenhez érteni, mert a tetű "szakemberek" olyan munkát végeznek, amilyet; nyugat-európában meg azért, mert olyan horribilis munkadíjak vannak, hogy az ember beleőszül...Illetve érdemesebb olyan házat, lakást, kocsit, gépet, stb keresni megvételre, amit nem kell felújíttatni, javítani.Ez van sajnos.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.25. 12:24:00

@little troll: Mert ha nem, akkor esetleg ötször annyit kell fizetned.A károkat senki sem fogja megtéríteni.de ha nem érdekel, persze úgy is jó...
Az orvosok?Pedig ott is akad kókler, lehet érdemes azt is kitanulni, lásdd:

praxis.blog.hu/

:D
Szóval én a Bélabácsi-féle módszerre szavazok...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2013.10.25. 12:24:50

@geegee: jav: "de ha neked nem számít, mert belefér..."

Golyós 2014.07.10. 08:58:27

@chessmate:
Akkor én mint festő megkérdezném, hogyha nem volt víz és wc sem akkor a festők hogyan festettek?Se glettelni se festeni nem tudtak víz nélkül.A vödör és szerszámtakarítással járó koszos vizet hova öntötték???
A burkoló hogyan kevert ragasztót viz nélkül??
Hozták otthonról?
Az melós kezet sem tud mosni, nem tud elmenni wc-re de a munka menjen napi 10 órát és lehetőleg tegnapra legyen kész ugye?
Megsúgom (20 év festés után), hogy olyan helyre ahol se víz se wc nincs oda be sem megyek.Ha meg nem biztosítod az alapvető feltételeket akkor ne csodálkozz ha a küszöbre szarnak.Könnyű mindig a melóst szidni csak a kedves tulajdonosok is úgy szeretnek dolgoztatni, hogy fogalmuk sincs a szakmák sorrendjéről.sorrendjéről. Pl nem jön festő amíg a burkoló nem végez.Nem jön burkoló amíg a vizes nem végez.

Golyós 2014.07.10. 09:02:50

@gyapjumelleny: Erről mondjuk nem a szakember tehet.Új építésű házat sem parkettázunk elvileg 1 évig mert az a beton ami száraznak tűnik az nem az.

Próbálj meg utánanézni esetleg egy nedvességmérés-vizsgálatnak.Sajnos ha le van zárva a felület nagyon soká fog kiszáradni.
süti beállítások módosítása