HTML

Mekk Mester

Felújítasz vagy építkezel? Akkor pontosan tudod, hogy a mesterek a pokol küldöttei. Írd meg nekünk!, mi történt veled!

Friss topikok

A spórolós bútorasztalos

2013.10.02. 14:43 Mekk Elek úr

Eleget ekéztük már az építőipart, jöjjön egy határterület. Pét3r sztorijában a bútorasztalos a főszereplő.

Nem akartunk nagy dolgot, a nappalit akartuk berendezni. Sajnos elég hülye elosztású helyiség, szóval miután végigkutattuk az összes szóba jöhető boltot, úgy döntöttünk, hogy megbízunk egy bútorkészítőt.

El is jött, felmérte a lakást, megbeszéltük, sőt leírtuk, hogy nagyjából mit szeretnénk. Nem volt nagy dolog, tulajdonképpen körbepakoltuk a tévét szekrényekkel, néhány CD-szélességű (innen sejthető azért, hogy nem ma volt ez már) fióknak is hagytunk ki helyet. Volt még a rendelésben egy dohányzóasztal meg egy tálalószekrény is. Emberünk felskiccelte, mi meg mondtuk, hogy hát ja, valami ilyesmi.

Teltek-múltak a hetek, aztán az előre megbeszélt időpontban megérkezett a csapat a bútorokkal. És jöttek sorban a meglepetések. Például hogy az egész szarul nézett ki. Nem olyan volt, mint egy bútor, amit egy szakemberrel készíttettünk el, hanem mint egy halom bútorlap, egymáshoz csavarozva. Dobozok egymáson. Nem volt például sehol egy szekrényajtó. Nem lettek benne fiókok, márpedig egy 70 centi mély bútorban a 15-ször 15-ös lukakat anélkül elég körülményesen lehet csak használni (például spagetti tárolására). Csupa kiálló sarok volt az egész, holott bútorasztalosság első órai anyag a formaterv balesetveszélyességének csökkentése.

Már ezen is eléggé bepipultam, de egyszer csak megláttam, hogy bútorlapból van tényleg az egész, holott külön kikötöttük, hogy fából legyen. Mondom is a mesternek, hogy hát ez így hogy? "Az úgy nagyon drága lett volna" – jön csípőből a válasz, mintha a kalkuláció meg az előleg nem úgy lett volna kifizetve. Itt aztán elszakadt a cérna, és eligazítottam a fazont, hogy akkor most visszaviszik a műhelybe ezt a szart, és a) szerelnek rá füstüveg ablakokat, ahogy megbeszéltük, b) tesznek egy polcot a dohányzóasztal lábai közé, ahogy megbeszéltük, c) felteszik a díszléceket, ahogy megbeszéltük, és végül d) amit lehet, azt fából csinálnak meg, ahogy megbeszéltük.

Becsületére legyen mondva, fülét-farkát behúzva visszahórukkozták a cuccokat a kocsira, és egy hét múlva megjelentek ismét, tulajdonképpen mindent kijavítva. Sajnos ez már mindegy volt, annyira megmaradt az első benyomás, hogy bár éveken keresztül megvolt még a bútor, mindig is utáltam, mindig is felcicomázott doboznak láttam. Épp mostanában láttam, hogy az irodájukon még kint van a cégér, de már bezártak és épp kiadó a helyiség – az élet most is egyenlített, főleg, ha másoknak is így dolgoztak.

Neked is van egy vidám, szomorú, tragikus, szóval tanulságos sztorid, ahol a mesterek megkeserítették az éled egy egyszerűnek tűnő feladat túlbonyolításával? Írd meg nekünk! A levelekből minden olyan információt kiszedünk, ami alapján egyértelműen azonosítani lehetne a résztvevőket, hogy ne egymással versengő kőművesek mártsák be egymást holnaptól. 

28 komment

Címkék: bútorasztalos

A bejegyzés trackback címe:

https://mekkmester.blog.hu/api/trackback/id/tr555547417

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Bretschneider detektív 2013.10.02. 15:33:19

Én a gyerekkoromi íróasztalomat szerettem volna reprodukáltatni a lányomnak, mert kiszolgált 6 éves koromtól egyetem végéig, de sehol sem találtam készen ilyet. Az asztal ma is működik anyáméknál, úgyhogy vettem egy collstokot, lemértem minden paraméterét és megszerkesztettem, majd ezzel a három irányból elkészített alaprajzzal és 3D-s, arányos látványtervvel (grafikus vagyok ugyanis), beállítottam az asztaloshoz.

Ő elsőre eldobta a sapkáját, és leszopta a f..szom,hogy ilyen frankón előkészített tervvel még nem is volt dolga. Ez lehetett a bibi.

Tudniillik fenyőből kellett vón lennie, erre ő odaállított fehér laminált pozdorjalapokból elkészített cuccal, aminek a méretei sem stimmeltek. Mivel én fenyődeszkával számoltam, ez a lap meg 1 centivel szélesebb, így nem fér be a fiókba az A4-es füzet, pedig az eredetiben bőven volt ráhagyás.

A fenyőből összeszereltet bárhol megfoghatod és arrébb teheted, ez a tákolmány a saját önsúlyát nem bírja el, tologatni kell, ha mozgatod. (Vagy szétkapni...)

Felét hajlandó voltam kifizetni, a csávó nem volt boldog meg én se. Jó, végül is hat éve használja a lányom, de van vele nyűg, meg ha ránézek, összeszorul a gyomrom.

labi 2013.10.02. 15:54:28

Építkeztem pár éve.

Élettapasztalat miatt mindent, a külsejétől a belsejéig kizárólag utólag fizettem, amikor elégedetten átvettem a bármit. Ha nem olyan, vagy nem olyan minőségű mint amiben megegyeztünk, akkor nincs fizetés, amíg olyan nem lesz. Erről természetesen előre szóltam a mesterembereknek.

Ha ez valamelyiknek nem tetszett az mehetett a csába, volt helyette húsz másik amelyik előrefizetés nélkül megcsinálta.

Ajánlom a módszert mindenkinek.
Lesz amelyik majd jól elmondja, hogy "senkisemfogja így bevállalni"... De, lesz.

csepke 2013.10.02. 16:01:29

Igen, ezt én sem értem, hogy egynél több olyan ember is létezik aki valamit megrendel, hoznak egy teljesen más valamit, és sóhajt egyet, és elfogadja, hogy na hát akkor jóvan. Én is egyszer régen íróasztalt csináltattam a gyerekemnek, nekem is fenyő helyett bútorlap lett, én is kifizettem a felét, de legalább úgy kivágtam a cuccal együtt a mekkmestert mint macskát szni . Az előleg persze ment a veszteségbe, ez volt a tanulópénz, de ezzel együtt is képtelen lettem volna nézegetni éveken át az összegányolt izét.

Mária 2013.10.02. 16:11:23

Nem értem, hogy a kínai bútorlapok méretre vágására betanított szakiktól miért akarnak biedermeier tölgyfa komódot meg tálalószekrényt rendelni másolatban egyesek.

Flaggx 2013.10.02. 16:13:15

Összecuccoltunk barátnőmmel, kellett egy hosszú íróasztal. (hosszú, értsd. legalább 2,30 m széles). Végignéztem pár bútoráruházat, de nem találtam árban vagy méretben elfogadhatót. Így aztán inkább Google Sketchuppal megterveztem az egészet, elmentem egy barkácsáruházba, ahol 20 perc alatt levágták a bútorlapokat, hazamentem, összeraktam egy laza délután alatt, mindezt 11.000 kőkemény magyar forintból. Azóta is remekül "teszi a dolgát", többen meg is érdeklődték, hol lehet ilyen asztalt szerválni. :)

kakukk11 2013.10.02. 16:30:56

Basszus, nem értem. A tömör fa és a bútorlap között annyi a hasonlóság, mint a párizsi és a steak között. Mind2 étel funkciót lát el, de ha steaket rendelsz és párizsit hoznak ki, azt mondod, hogy csak a felét fizeted ki és megeszed? De ez sokkal durvább, mert évekig kell nézegetned, a kaját meg letudod 5 perc alatt.

paperboy 2013.10.02. 16:45:42

Keszitsetek magatoknak butort. Igaz, kell kis kezugyesseg, de megeri. A tolgyfa agyamre kertem arajanlatot, 150 es 230e kozott jott is. En inkabb megvetttem az anyagot 30e-ert. Az ebedloasztalom hasonlo nagysagrend. kb 400e Ft helyett koltottem 60e-et anyagra. A tobbi penz meg elment szerszamokra. Innentol mar csak anyagkoltsegem lesz, uh az osszes butorom tolgybol lesz. Kell hozza persze ido, meg turelem, de ha elvezed a keszitest, akkor nincs nagyobb elmeny, mint korbenezni a lakasban, es abban elni, amit te magad csinaltal. Nem ajanlom mindenkinek, de aki erez magaban tehetseget, es lelkesedest, mindenkepp megeri.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.02. 16:55:06

@Mária: Azért mert idióta vagy, és csak ilyen szakikat tudsz elképzelni. A normális asztalos fával is tud dolgozni, csak jelzem. Pl nekünk is igazi fából csinálta a konyhát.

Flaggx 2013.10.02. 17:05:57

@paperboy: Egyetértek! Kis fantázia, egy kis utána keresgélés, és elmondhatja az ember magáról, hogy szinte az összes bútort saját maga csinálta a lakásban. Főleg hogy baromi jó időtöltés, plusz még a barátnőd/nejed is büszke lesz rád! :) Én személy szerint már most tervezgetem majdani gyermekem ágyikóját és szobáját.

Mária 2013.10.02. 17:54:14

@enpera:

A kettőnk hozzászólásának a stílusát összehasonlítva úgy tűnik, nem én vagyok az idióta, hanem te.

Gera 2013.10.02. 18:29:46

Én a "legyen minden fából, mert az olyan szép és természetes" állásponttól tíz év alatt eljutottam addig, hogy rühellem a fát, mert baromi sérülékeny és drága. Ahol lehet, kerülöm. Mondjuk tipikusan a bútor az, ahol ezt nehezebb, de ott is csak azt érdemes fából, amit forgácslapból nem lehet. De külső-belső nyílászárót és parkettát tutira soha többet nem veszek fát, mert egyszerűen szarabb.

Egy gyerek egy játékautóval fél perc alatt hazavág bármilyen fából készült dolgot, a modern műanyagok sokkal jobban bírják :) Van két ötvenezres dió ülőlapú bárszékem, azokat simán összebarmolta az unokaöcsém. De nemcsak gyerek, felnőtt is. Nemrég otthon felborult valami misztikus módon egy kb száz dvdből (dobozos) álló oszlop, és baszki a halom magasabbról zuhanó fele csinált vagy ötven kis apró benyomódást a 18ezres kanadai juhar parkettába,amit mondjuk eddig is rühelltem, mert az illesztéseknél itt-ott elszíneződött. Bezzeg az ötezres laminált olyan, mint újkorában. Meg a hipergagyi papírrácsbetétes ikeás dohányzóasztal is, ami kb tizedannyi, mint fából és teljesen jól néz ki. A forgácslap ajtók is mint az újak. Értem én, hogy ezeket a cuccokat nem lehet úgy felújítani, mint a fát, ha elhasználódnak, de addigra úgyis megunja az ember. A félmilliós fa étkezőgarnitúrám hiába gyönyörű, ha mindig rettegek, hogy lesérül valahol, mert szart se bír.

pincze 2013.10.02. 18:31:25

Aki a mostani világban asztalosként meg akar élni , az
nem igazán trükközhet . Egyre fontosabbnak látom , hogy legyen a mesternek multja , referenciái , megégettem már
magam semmiből jött mesterrel , bizalmat szavaztam neki , amivel alaposan visszaélt . A referenciák is elolvadnak , ha a mester sokat emelgeti a sörös üvegeket . Inkább lenyelem a drága árat , ha nem kell aggódnom a minőség miatt . A pozdorja bútorok nem jó hosszútávú befektetések,
a festéskori pakolások megviselik őket .

Mercel 2013.10.02. 18:37:09

@Mária:

" @enpera:

A kettőnk hozzászólásának a stílusát összehasonlítva úgy tűnik, nem én vagyok az idióta, hanem te."

Ez jogos, viszont neki meg igaza volt.:)
(Úgyhogy nem is idióta, "csak" bunkó nem UA.:)

"Frigyes"

Bélabácsi 2013.10.02. 19:30:58

@Bretschneider detektív:

Na végre még egy, mindkét lábbal a Földön járó ember !!!

Mesterember, ha valódi (sőt: pláne akkor, ha valódi !), akkor tud jót alkotni, ha a megrendelő PONTOSAN tudja, mit akar.

Én ugyanígy kommunikálok az asztalosommal, soha eddig semmit sem cseszett el, mert addig árról nem beszélünk, amíg ki nem tapossa belőlem teljesen pontosan, mit is akarok - és könnyű dolga van, mert én is mindig, mindent rajzolok-tervezek, mondjuk én sajnos nem vagyok egy grafikus (néha jó lenne profinak lenni, mert pl. a cpéci kötéseket csak elmagyarázni tudom a szakiknak, lerajzolni már nem, na ekkor beszélünk), de igyekszek.

Árat csak akkor, ha már nincs nyitott kérdés, ha valami kisebb dolgot (=egy vagy két irányba nyíló ajtó, két vagy három polc stb.) nyitva kell hagyni, kölcsönös megegyezéssel +/- 5% a mozgástér árban, ha valami nagyobbat (=pl. méretezés, nagy difi anyagban (pl. fenyő helyett keményfa, komolyabb méretezési eltérések stb.), akkor +/- 30% is lehet, mégegyszer: a nyitva hagyott történetek komolysága függvényében közös megegyezéssel.

Soha, semmit nem rontottak a szakik nekem el eddig ezzel a módszerrel, pedig megcsináltak egy komplett konyhát, egy hálószobát és 5-6 kisebb-nagyobb szóló bútort, mind-mind egyéni méretezéssel és igény szerint.

Minden megrendelő jobban tenné, ha ugatás helyett először alaposan kitalálná mi a túrót is akar, majd beletenne apait-anyait a szakemberrel való kommunikációba, és aztán tárgyalna az árról. Ja, és mindent leírni, legalább a sematikus rajzokat egy darab papírra a pontos méretekkel. Aki erre nem vestzi a fáradságot, ne csodálkozzon, ha egy asztalos nem jól teljesít. Nem az asztalos hibája, szerintem, mondom sajáét tapasztalataim alapján, mert az asztalos sem halottlátó vagy jövendőmondó.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.02. 20:06:42

@Mária: viszont én nem tiltottalak ki a blogomról mint te a tiedről, szóval idiótázni foglak, főleg mert az is vagy.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2013.10.02. 20:41:14

@enpera: +1

A jó asssztallós ritka kincs! Bár olyat, aki betartja a határidőt, még nem láttam.

wrstjnethn 2013.10.02. 20:50:03

@enpera: Bibibí te nem leszel többet a barátom mert kitiltottál a blogodról, de az én apukám megveri a te apukádat! :P

Komolyan ez a színvonal?

petio 2013.10.02. 22:04:21

@Bretschneider detektív: uh már az első hozzászóló micsoda baromságokat ír:)
egy tárgynak nézetei vannak, alaprajza épületnek van és az minden irányból ugyanúgy néz ki. Meg 1 cmrel szélesebb a bútorlap? olyan széles amilyen szélesre vágják, lehet a vastagságra gondol, de gyanús mert a bútorlap talán 18 mm vastag , nekem kevésnek tűnik a 8mm vastag fenyő, de igaz nem vagyok asztalos. Lemezeknek, lapoknak ( acél, fa, gipszkarton, üveg stb) szélessége magassága és vastagsága van, bútornak szélessége, hossza, magassága, mélysége, ha kifejezni se tudja magát nem csoda ha az asztalos se érti mit akar. Ezek után nem vagyok meggyőződve hogy olyan fasza volt az a rajz. Ég és föld a valódi fa és a bútorlap ára , vagy nagyon drágán akart venni egy bútorlap asztalt vagy nagyon olcsón egy valódi fából készültet.

gipsz.jakab 2013.10.02. 22:18:40

elképesztő hogy mijjen hüje megrendelők vannak... (kommentekből is !)
soseértettem mi a f@sznak tömörfa ha a bútorlap sokkal olcsóbb...

tisztapista 2013.10.02. 23:09:30

1. Az ikea által árult faipari hulladék egy átlag gyerekes családnak kb. 40 évs korukig megfelel. A költözést nem nagyon bírja, de legalább olcsó, és nem kár érte, ha a gyerekek összerajzolják-maszatolják-koszolják.
2. 40 éves korára az embernek már kialakul az ízlése, és valódi, szép bútorokat tud csináltatni, nem giccsparádékat másolni a Csilivili Otthon magazinból.
3. 40 éves korára az embernek már pénze is van, hogy megfizesse a jó minőséget, és nem kell beérnie a kompromisszumokkal.
4. 40 éves korára az ember 1-2 (vagy több) barátja már úgyis megcsináltatta a saját konyháját, hálószobáját, ezért van referenciamunka, lehet jó szakikat szerezni.

racpeti 2013.10.03. 00:05:02

Sajnos Gerának igaza van, a gyerek közelébe nem való a tömörfa parketta és bútor. Főleg hogy ma már tömörfa alatt szinte kizárólag maximum valamilyen felületkezelt fenyőt értünk, ami elképesztő puha és valóban egy műanyag autó is nyomot hagy rajta. A keményfából készült bútorok pedig még a fenyőnél is sokkal drágábbak, igaz jobban is bírják a gyűrődést. Régen furnérozták a bútort, így szebb és kopásállóbb is volt a felülete, de ma már nem nagyon találsz asztalost aki nekiáll ilyesminek, és meg sem lehet fizetni.

Hasonló a helyzet a parkettával is. Egy 3-6 éves fiúgyermek egy tízezer forintos faparkettát egy év alatt leamortizál. Vagy nézed a ronda parkettát, vagy felcsiszoltathatod - jobb parkettáknál akár 4-5-ször is, de akkor inkább már vesz az ember kétezer forintos lamináltat a gyereknek, azt nem olyan fájó háromévente komplett kicserélni, és még a harmadik évben is jobb állapotban lesz mint a faparketta egy év elteltével.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.10.03. 06:42:21

@wrstjnethn: igen, és idetrollkodpt, baromságot :)
Mert ő még nem látott asztalos, attól még léteznek

borzimorzi 2013.10.03. 16:25:55

@Bretschneider detektív: Ha az 1960-as évek második felében vagy az 1970-es években gyerekeskedtél, akkor azt a bútordarabot, amelyet gyermekkorodban használtál, legnagyobb valószínűséggel Újpesten gyártották, az Iskolabútor- és Sportszergyárban. Igen nagy a valószínűsége, hogy Tóth László faipari mérnök úr kiváló tervezői munkájának köszönheted, hogy egészséges gerinccel nőttél fel, és minden holmidnak volt helye a bútorban. A gengszterváltásnak áldozatául esett a gyár is, meg azok is, akik ott dolgoztak. Pedig nem semmi szakmai tudás és tapasztalat lett ott felhalmozva! A legtöbb gyártmányuk helyből jobb volt, mint a kék-sárga bútorbolt gyerekbútorai nekifutásból.

Egy dologban nem feltétlen értek egyet. A mai gyerekek aktív szgéphasználók, és nem minden apukának laptopra. Márpedig egy régi monitor súlya alatt simán felbillen egy könnyű fenyő asztal, hiszen a gyerek ki fogja tolni a monitort az ülőhelyéhez képest túlsó szélére. Persze, ha neked sok pénzed van, akkor a gyerekednek laptopot veszel, s akkor tárgytalan, bocs.

Amúgy meg szvsz érdemes jól körülnézni, priviben, ha kéred, tudok jó bútorstúdiót ajánlani, ők csinálták nálunk a konyhát.

Üdvök:
b

borzimorzi 2013.10.03. 16:33:34

@(SzavazóTravel Baja) THY Rokk *n* Troller: Én igen! Horribile dictu, olyat, aki a legrohadtabb melót is kiválóan megcsinálta (lépcső készítése tökéletesen száraz bükkből, baromi hülye és túl kicsi felső nyíláshoz), és mindig határidőre, de leginkább az előtt hozta a dolgokat készen. Na, őt nem tudom ajánlani, mert dicső kúrmányunktól besokallt és ma már Angliában meg Hollandiában csinálja a szebbnél szebb lécsőket.

Üdv:
b

MEDVE1978 2013.10.25. 14:07:26

Érdekes ezeket olvasni. Sajnos normális, határidőt tartó rendes asztaloshoz még nem volt szerencsém:

1. Kb. 10 éve, új polcrendszer kell a kamrába. Előrebocsátom, hogy nincs kézügyességem a famegmunkáláshoz és lusta is vagyok. Szóval feleségem intéz egy ismerős bácsit. Telefonhívástól három hét múlva jön át és csinálja meg. Kétszer kellett visszahívni, mert különben összeomlott volna a nagy mű.
2. Három éve új lakás, IKEA konyha. Sok kicsi használható külön szekrénykével, elemmel. IKEA saját szerelői szekrényarányos áron szerelik össze, minél több szekrény van, annál drágább. Esetünkben kb. 180 ezer forint lett volna. Kerestem asztalos olcsóbbért. Új lakás kivitelezője ajánlja: itt van Sanyi. Rövid tárgyalás Sanyival, ő összerakja nyolcvanezerért. Szuper. Első időponton Sanyi egy órát késik. Elkezdi kirakni a dobozból az elemeket. Első alkalommal csak ezzel tölti az időt. Kitalálja, hogy egy elem hiányzik, meg kell venni, különben nem tudja összerakni. Kicsit gyanakodva (hiszen leellenőriztük a vételnél, hogy minden megvan-e) vissza IKEA-ba, új elem hatezerért. Telefon Sanyinak, minden megvan, jöhetsz. De ő csak két hét múlva ér rá.... Jó, gyere két hét múlva. Megjön, összerakja a kasznit, de a belsejét el se kezdi. Ezzel elmegy egy fél nap. Tovább nem ér rá. Hívom másnap, három nap múlva tud jönni és azon kívül kell még egy vagy két alkalom. Három nap múlva közli, hogy nem tud jönni, mert a szerszám a haverjáé a műhelybe és elvitte egy melóhoz, majd jövő héten. Jövő héten eljön, miután másfél órát váratott telefonon közli, hogy hát most igazából csak néhány dolgot tud összerakni, mert a feléhez nincs itt a szerszám, tudjuk a haverja elvitte. Ezt kötően kirúgtam, mivel a kasznit összerakta, meg csinált még néhány dolgot (pult) kapott 25 ezret.
Leváltottuk egy másik asztalosra. Ő 6(!) alkalommal rakta össze hatvanezerért kb. egy hónap alatt. Pontos volt, normális, de irtó lassú + nem tűnt volna fel neki, ha fordítva szerel be egy idomot.

Szóval nem nagyon találni rendes asztalost, legalábbis nekem még nem sikerült.

pushup 2013.10.25. 18:35:29

Nézzetek vissza nyolcadik osztályos korotokra! Megvan? Pályaválasztás. Hogy nézett ki? Mert nálunk úgy, hogy a legjobb 5-7 ember ment gimnáziumba (kis osztály voltunk), a következő 6-8 ember ment szakközépbe, a maradék meg szakmunkásképzőbe.
Asztalosnak nem azért mentek a népek, mert annyira szerettek a fával dolgozni (na, autószerelőnek még talán a szakma miatt mentek), hanem mert máshoz hülyék voltak, de mégsem bírták úgy a piát, mint a kőműves tanulók.

placcs!! 2013.10.25. 21:34:11

...erre indítani egy blogot....gratulálok!
Nem ilyen villanypóznára kiragasztós,lófaszjancsikkal kellene dolgoztatni,és akkor nem menne a nyavalygás....
süti beállítások módosítása